شرکت بخارسازه

شرکت بخارسازه
تولید انواع دیگ های بخار و آبگرم و روغن داغ

Wednesday, December 28, 2016

سختی گیر رزینی چیست

 رایج ترین انواع سختی گیر در بازار سختی گیر رزینی (water sofetner) ،(سختی گیر مکانیکی  یا سختی گیر های تبادل یونی هستند.

مواد کاربرد سختی گیرها

  1. کاهش سختی آب های آشامیدنی که طبق استاندارد WHOمقدار سختی را در آبهای مصرفی بر حسب caco3 ، معادل 250 میلی گرم پیشنهاد شده است.
  2. حذف سختی آب دیگ های بخار.
  3. حذف یا کاهش سختی آب در سیستم گرمایش و سرمایش.
  4. حذف یا کاهش سختی آب در صنایع نساجی و رنگرزی و....
شهرهایی با آب سخت
اکثر شهر های ایران و البته شهر های قم، زاهدان، دلیجان، ساوه، سمنان و... از شهرهایی هستند که آب آنها از سختی بالایی برخوردار است. بدیهی است که، رفع سختی آب از وظایف بسیار مهم اپراتور در طول نگهداری روزانه و شیفت کاری است، و به جهت جلوگیری از صدمات مخرب و گاهی غیر قابل جبران و مصیبت بار بعدی که در مدت کوتاهی به سیستم تاسیسات وارد می گردد تدبیر لازم با هزینه ای بسیار اندک در قبال تاسیساتی حرارتی که به قطع قسمتی حیاتی برای تولید مداوم و مستمر است، اتخاذ گردد.

راهنمای خرید انواع سختی گیر و رسوب زدا

سختی گیر های رزینی بدلیل انجام تبادل یونی و حذف املاح و سختی محلول در آب از نظر عملکرد نسبت به رسوب زداهای مغناطیسی، الکترونیک و آلتراسونیک که املاح را صرفاً در آب معلق نگه می دارند مطمئن ترند، ولی از طرف دیگر سختی گیرهای رزینی نیازمند عملیات دائمی و منظم بک واش و احیاء می باشند.
عملیات بک واش و احیاء در سختی گیرهای رزینی با شیر نیمه اتوماتیک توسط اپراتور موتور خانه و در سختی گیرهای رزینی با شیر تمام اتوماتیک بدون نیاز به اپراتور و بر مبنای سیستم تنظیم جریانی یا زمانی بصورت خودکار انجام می پذیرد.

No comments:

Post a Comment